Aykut Kocaman Fenerbahçe Hakkında Açıklama Yaptı
AJANSSPOR HABER
Fenerbahçe'nin efsane isimlerinden Aykut Kocaman, NTV Spor'da Kırılma Anı'nın konuğu oldu. Kocaman, 2000'li dönemde Fenerbahçe, Aziz Yıldırım yönetimi ve 2011 sonrasını anlatırken, Sarı-Lacivertliler'e daha önce gelmiş Alex de Souza, Nicolas Anelka, Ariel Ortega, Roberto Carlos gibi kaliteli futbolculardan ve ezeli rakip Galatasaray'dan bahsetti.
"Yüksekten uçmaya başlamıştı"
Aykut Kocaman, Fenerbahçe'nin 2003 sonrası dönemine değinirken şunları söyledi: "Fenerbahçe başka bir tarafa doğru gitmişti özellikle Sayın Başkan Aziz Yıldırım dönemini 2003'ten itibaren incelemek lazım. Hem kulübün fiziki varlıklarıyla hem mali yapısıyla, diğer taraftan takıma bakıldığı zaman son derece yüksekten uçmaya başlamıştı."
"Daum, Zico, Aragones"
"Türkiye standartlarının üstünde gidiyordu. Daha fazla yabancı ağırlıklı antrenör seçimleri, Daum, Zico, Aragones gibi ve aynı şekilde oyuncu seçimlerinde de farklı bir seviyedeydi. Gelmeyeceği düşünülen pek çok oyuncuyu getirmişti."
"2. Maradona olması beklenen bir oyuncuydu"
"Ortega olağanüstü bir oyuncuydu. Arjantin'deki 2. Maradona olması beklenen bir oyuncuydu. O seviyedeki bir oyuncuyu 25-26'lı yaşlarda getirmek, Alex benzer, Roberto Carlos'un Türkiye'ye gelişi ve özellikle Anelka... Çok farklı bir seviyedeydi. Dolayısıyla ben Fenerbahçe'nin çok farklı bir yerde olduğunu düşünüoyrum."
"Her şey berbat edildi"
"Ama tabii ki burası Türkiye bunu unutmuşuz. Sadece o gün için demiyorum, ilerleyen zaman için söylüyorum. İşler iyi gidiyorsa mutlaka birileri çelme takmaya hazırlanır. Nihayetinde aşağı çekildi zaten. 1-1,5 milyar dolarlık bir devasa kulübe doğru giderken, bir anda 2011'den itibaren beline vuruldu, her şey berbat edildi."
"Hiç düşünmeden giderim"
"Süper Final zamanı Galatasaray her yerde bizden üstün görünüyordu. O maçı kazanma ihtimalimiz çok çok düşüktü. Fenerbahçe'ye dönmek benim karar verebileceğim bir şey değil. Yapabileceğim bir şey varsa hiç düşünmeden giderim. Ama sıra dışı bir durum olması lazım."