ABD Havacılık ve Uzay Ajansı’na (NASA) bağlı Jet Tahrik Laboratuvarı (JPL) internet sayfasından yapılan basın açıklamasında, 45 yıldır uzayın derinliklerinde keşif görevine devam eden Voyager 1’in “yürüttüğü faaliyetlerle merkeze gönderdiği veriler arasındaki uyumsuzluğa” işaret edildi.
JPL mühendislerinin açıklamasında, “Yıldızlararası kaşif normal çalışıyor, bilim verilerini toplayıp geri getirmenin yanı sıra Dünya’dan komutlar alıyor ve yürütüyor. Ancak sondanın tutum artikülasyon ve kontrol sisteminden (AACS) alınan okumalar gemide gerçekte neler olduğunu yansıtmıyor.” ifadesine yer verildi.
45 YIL ÖNCE FIRLATILDI
Voyager’ın anteninin hala Dünya‘ya dönük ve sinyallerinin güçlü olduğundan emin olduklarını belirten JPL ekibi, bu yanlış verinin doğrudan bu cihazdan mı geldiğini yoksa başka bir sistemin buna neden olup olmadığını tespite çalıştıklarına dikkati çekti.
Güneş sisteminin etki alanı dışında araştırma yapmak için 1977’de uzaya gönderilen Voyager 1 Dünya’ya 23,3 milyar kilometre, Voyager 2 ise 19,5 milyar kilometre uzaklıkta bulunuyor.
Yıldızlararası konumu nedeniyle Voyager 1’in tek yönlü seyahat etmesi 20 saat 33 dakika sürüyor ve bu nedenle NASA ile Voyager arasındaki bir mesajın gelip gitmesi iki günü buluyor.
GÜNDEM
25 Haziran 2026SPOR
25 Haziran 2026GÜNDEM
25 Haziran 2026GÜNDEM
25 Haziran 2026GÜNDEM
25 Haziran 2026UNCATEGORİZED
25 Haziran 2026EKONOMİ
25 Haziran 2026
1
Takipçi sayısını arttırmak için derse dekolte kıyafet ve mini etekle giren öğretmen tepkilerin hedefi oldu
3758 kez okundu
2
Bizim çocuklar neden elendi, sorun nerede, sorumlular kim?
1487 kez okundu
3
Büyükçekmece’deki feci kazada ölenlerin sayısı 2’ye yükseldi
1337 kez okundu
4
Tarihin yattığı şehir: Şanlıurfa
1056 kez okundu
5
Büyükçekmece’de feci kazada yaralanan Nurullah Türk kaza anını anlattı
974 kez okundu