Rusya’nın Ukrayna topraklarına girmesinin ardından, İkinci Dünya Savaşı’ndan bu yana en gerilimli günler yaşanıyor. Sıcak savaşta 40’ıncı güne girilirken Rusya, Ukrayna işgali nedeniyle uygulanan yaptırımlar kaldırılıncaya kadar Uluslararası Uzay İstasyonundaki (ISS) iş birliğini sonlandıracağını duyurdu.
Daily Mail’de yer alan habere göre; Rusya Uzay Ajansı Roscosmos Başkanı, yörünge laboratuvarında artık NASA ve Avrupa Uzay Ajansı da dahil olmak üzere ortaklarıyla çalışmayacağını söyledi. Başkan Dmitry Rogozin, Twitter’da yaptığı açıklamada Kremlin’e mevcut projelerin tamamlanması için bir zaman çizelgesi sunacağını söyledi.
ISS’deki çoğu astronot şu anda Rus Soyuz uçuşlarında Dünya’ya dönüyor, ancak Elon Musk’ın SpaceX Crew Dragon’u da şimdi mürettebatı uzay istasyonuna taşıyor ve 2020’deki ilk yolculuğundan bu yana dört ziyaret gerçekleştirdi.
Mevcut ekip üç Amerikalı (Kayla Barron, Thomas Marshburn, Raja Chari), üç Rus (Oleg Artemyev, Denis Matveev, Sergey Korsakov) ve bir Alman’dan (Matthias Maurer) oluşuyor.
Soğuk Savaş sonrası yumuşamanın bir sembolü olan ISS, ABD tarafından gelen yaşam desteği ve Rusya tarafından Dünya’ya düşmesini engelleyen itiş gücü ile iki kritik bölüme sahip.
GÜNDEM
17 Haziran 2026SPOR
17 Haziran 2026GÜNDEM
17 Haziran 2026GÜNDEM
17 Haziran 2026GÜNDEM
17 Haziran 2026UNCATEGORİZED
17 Haziran 2026EKONOMİ
17 Haziran 2026
1
Kayıp eşini otel odasında oğlunun arkadaşıyla bastı!
7455 kez okundu
2
Milli Takımı üzen haber Madrid’ten geldi!
6652 kez okundu
3
Buca Belediyesi, yolsuzluk ve rüşvet operasyonunda eski ve yeni başkanlar dahil 42 kişi tutuklandı
6359 kez okundu
4
Kamyonet Zap Suyu’na uçtu, 2 kişi hayatını kaybetti, 2 yaralı tedavi altına alındı
5935 kez okundu
5
Akıllı kişi nasıl yaşar?
5129 kez okundu